Algemene Leden Vergadering

 

14 maart 2016

Het was een Algemene Leden Vergadering zoals vele voorgaande: de opening door de voorzitter, de toelichting op de cijfers door de penningmeester; de terugblik over het afgelopen jaar en het vooruitblik over het nieuwe jaar. Eigenlijk geen bijzonderheden te vermelden. Toch was het ook een speciale ALV, voornamelijk veroorzaakt door de locatie: de raadszaal van de gemeente Goes. Het bestuur mocht plaats nemen achter de tafel waar normaal gesproken de Raad zetelt.

Gemeente Goes, hartelijk dank voor de mogelijkheid gebruik te maken van deze fraaie “vergaderzaal” en wethouder Derk Alssema voor het welkomstwoord.

Én het werd een humoristische ALV toen Kees Kleppe en Henriëtte van Baaren hun afscheidsspeech hielden. Henriëtte en Kees werden dan ook heel hartelijk bedankt door voorzitter Marco Rave voor hun enorme inzet van de afgelopen jaren! Hun plekken worden ingevuld door Bas Mulder en de, nieuw geïnstalleerde, Eveline de Lange. Zij zullen de komende jaren verantwoordelijk zijn voor de te organiseren evenementen.

Na afronding van de ALV werd het woord gegeven aan Tessa de Waarde, commercieel directeur Zeeland van de Persgroep. Zij heeft ons toegesproken over het belang van aandacht. Het krijgen van aandacht is in deze tijden niet eenvoudig. Laat staan aandacht van je (potentiële) klanten.? Tessa heeft toegelicht dat er 5 factoren zijn die van invloed zijn op de mate waarop je aandacht krijgt voor je organisatie of product: plezier, belang, tijd, moeite en intentie. Aan de hand van een aantal voorbeelden en een filmpje van de “colour changing card trick” bleek dat wij allemaal mensen zijn (gelukkig maar) met een selectieve attentie.

Na haar lezing ging de aandacht uit naar een heerlijk warm buffet. Met plezier en smaak werd hier door de ruim 90 aanwezigen gebruik van gemaakt.

Lid worden?